Umístění tabule a interaktivity ve třídě

Umístění tabule a interaktivity ve třídě

Umístění tabule a interaktivity ve třídě

Klíčovým prvkem školní třídy je tabule. Aby plnila správně svoji funkci ve výuce, je třeba nepodceňovat její umístění a umístění dalších prezentačních ploch včetně interaktivity. Jak navrhujeme naše řešení my a proč?

<strong>JAK ŘEŠIT ČELNÍ STĚNU</strong>, KTERÁ JE NEJDŮLEŽITĚJŠÍM BODEM TŘÍDY?

JAK ŘEŠIT ČELNÍ STĚNU, KTERÁ JE NEJDŮLEŽITĚJŠÍM BODEM TŘÍDY?

  1. Jediná tabule ve třídě

    Pozornost žáků by měla být soustředěna na jedinou a dobře viditelnou plochu.

  2. Výškové nastavení tabule pro pohodlné využívání

    Je důležité, aby si učitel i žák mohl tabuli posunout do výšky, která je ideální pro psaní a ovládání interaktivního prostředí.

  3. Využívejte projektor s ultrakrátkou projekcí

    Vyučující si nestíní, projektor ho při výkladu neoslňuje, obraz je jasný a viditelný i při denním světle. 

  4. Interaktivní LCD panel s tabulí

    Zaujali vás interativní panely jako moderní střed třídy? Nepřicházejte o klasickou popisovatelnou plochu a kombinujte LCD panely s tabulí.

Umístění tabule a interktivity ve třídě

Správné umístění s vhodnou projekcí

Správné umístění s vhodnou projekcí

Tabule na zvedacím systému ve středu čelní stěny třídy + projektor s krátkou nebo ultrakrátkou projekcí je tím správným řešením.

  • Možnost interkativity​​​​.
  • Učitel je středem výuky.
  • Všichni žáci vidí na tabuli.
  • Interaktivní projektor je součástí tabule s vertikálním posunem.

Nesprávně umístěná tabule

Prezentační plocha umístěná mimo centrální část čelní stěny třídy není šťastným řešením.

  • Možnost interkativity​​​​.
  • Učitel není středem výuky.
  • Žáci sedící na kraji mají tabuli ve špatném zorném poli.
  • Takto umístěné tabule často nelze zvedat nahoru či spouštět dolů.
Nesprávně umístěná tabule
Nevhodný typ projektoru

Nevhodný typ projektoru

Stropní nebo dlouhá projekce má svá omeznení a je dnes již překonána krátkou a ultrakrátkou projekcí. 

  • Není možná interaktivita.
  • Způsobuje stínění na tabuli.
  • Oslňuje.
  • Při využívání tabule jako projekční plochy je nutné stále hledat správnou polohu k projekci.

Řešíte i možnoti interaktivních panelů? Takhle NE!

Nové technologie plynoucí do škol by se měly stát součástí centrální části čelní stěny třídy. Nevracejte se zpátky ke špatně umístěným tabulím či LCD.

  • Učitel není středem výuky.
  • Zorné pole LCD panelu může být velice omezeno a žáci neuvidí na obraz.
  • LCD panely jsou mnohem náchylnější na vnější vlivy než keramická tabule, nebo vysoko umístěně projektory. I nevelký náraz do LCD může vést ke zničení celého panelu. Při kombinaci s tabulí lze právě využít tabuli jako krycí tabuli a chránit tak LCD panel. 
Řešíte i možnoti interaktivních panelů? Takhle NE!
Sestava tabule v kombinaci s LCD

Sestava tabule v kombinaci s LCD

LCD panel + keramická tabule na pylonových sloupech poskytuje dostatečnou velikost projekční i popisové plochy a to vše v centru dění.

  • Učitel zůstává ve středu dění.
  • Zůstane Vám popisovatelná tabule.
  • Nezavislý pohym Tabule i LCD.
  • Přední tabuli lze použít, jako kryt LCD.

Často kladené dotazy

Jak zjistím cenu celé interaktivní sestavy včetně LCD, dataprojektorů, reproduktorů, zapojení a montáže?

Nejsem odborník, jak si mám vybrat tabuli?

Může interaktivní projektor sloužit jen ke klasickému promítání?

Je do školní třídy vhodná tabule s projektorem?

Formulář byl úspěšně odeslán.
Nastala chyba při odesílání formuláře.

NAVRHNEME VÁM OPTIMÁLNÍ ŘEŠENÍ.NAPIŠTE NÁM PODROBNOSTI.

Lucie Krejčí
Lucie Krejčí Vám ráda pomůže

(uvedením telefonu urychlíte komunikaci)

Poskytnuté osobní údaje zpracováváme podle našich zásadách zpracování osobních údajů.