Umístění tabule a interaktivity ve třídě
Klíčovým prvkem školní třídy je tabule. Aby plnila správně svoji funkci ve výuce, je třeba nepodceňovat její umístění a umístění dalších prezentačních ploch včetně interaktivity. Jak navrhujeme naše řešení my a proč?
JAK ŘEŠIT ČELNÍ STĚNU, KTERÁ JE NEJDŮLEŽITĚJŠÍM BODEM TŘÍDY?
- Jediná tabule ve třídě
Pozornost žáků by měla být soustředěna na jedinou a dobře viditelnou plochu.
- Výškové nastavení tabule pro pohodlné využívání
Je důležité, aby si učitel i žák mohl tabuli posunout do výšky, která je ideální pro psaní a ovládání interaktivního prostředí.
- Využívejte projektor s ultrakrátkou projekcí
Vyučující si nestíní, projektor ho při výkladu neoslňuje, obraz je jasný a viditelný i při denním světle.
- Interaktivní LCD panel s tabulí
Zaujali vás interativní panely jako moderní střed třídy? Nepřicházejte o klasickou popisovatelnou plochu a kombinujte LCD panely s tabulí.
Co by Vás mohlo zajímat
Umístění tabule a interktivity ve třídě
Správné umístění s vhodnou projekcí
Tabule na zvedacím systému ve středu čelní stěny třídy + projektor s krátkou nebo ultrakrátkou projekcí je tím správným řešením.
- Možnost interkativity.
- Učitel je středem výuky.
- Všichni žáci vidí na tabuli.
- Interaktivní projektor je součástí tabule s vertikálním posunem.
Nesprávně umístěná tabule
Prezentační plocha umístěná mimo centrální část čelní stěny třídy není šťastným řešením.
- Možnost interkativity.
- Učitel není středem výuky.
- Žáci sedící na kraji mají tabuli ve špatném zorném poli.
- Takto umístěné tabule často nelze zvedat nahoru či spouštět dolů.
Nevhodný typ projektoru
Stropní nebo dlouhá projekce má svá omeznení a je dnes již překonána krátkou a ultrakrátkou projekcí.
- Není možná interaktivita.
- Způsobuje stínění na tabuli.
- Oslňuje.
- Při využívání tabule jako projekční plochy je nutné stále hledat správnou polohu k projekci.
Řešíte i možnoti interaktivních panelů? Takhle NE!
Nové technologie plynoucí do škol by se měly stát součástí centrální části čelní stěny třídy. Nevracejte se zpátky ke špatně umístěným tabulím či LCD.
- Učitel není středem výuky.
- Zorné pole LCD panelu může být velice omezeno a žáci neuvidí na obraz.
- LCD panely jsou mnohem náchylnější na vnější vlivy než keramická tabule, nebo vysoko umístěně projektory. I nevelký náraz do LCD může vést ke zničení celého panelu. Při kombinaci s tabulí lze právě využít tabuli jako krycí tabuli a chránit tak LCD panel.
Sestava tabule v kombinaci s LCD
LCD panel + keramická tabule na pylonových sloupech poskytuje dostatečnou velikost projekční i popisové plochy a to vše v centru dění.
- Učitel zůstává ve středu dění.
- Zůstane Vám popisovatelná tabule.
- Nezavislý pohym Tabule i LCD.
- Přední tabuli lze použít, jako kryt LCD.