Jak řešit poškození našich produktů způsobené dopravcem

Jak řešit poškození našich produktů způsobené dopravcem

Už jste někdy přebírali poškozenou zásilku? Víte, jak v této situaci postupovat, abyste celý proces urychlili? V tomto článku Vám poskytneme jednoduchého průvodce, který Vám pomůže vyřešit reklamace s jistotou a ušetří Váš čas.

Reklamace jsou běžnou součástí obchodního procesu. I přes naše nejlepší úsilí může nastat situace, kdy náš produkt nedorazí ve 100 % stavu. Pojďme se tedy podívat na to, jak v takovém případě postupovat.

Jak celá reklamace probíhá?

1. Potenciální problém může začít už při převzetí zásilky, proto je potřeba zásilku hned zkontrolovat.

  • V případě, že je obal viditelně poškozený a je téměř jisté, že je poškozený
    i produkt, zásilku nepřebírejte.
  • V případě, že obal není příliš viditelně poškozený, ale máte zato, že zabalený produkt nemusí být úplně v pořádku, převezměte zásilku s výhradou a na předací lístek nebo obdobný dokument či zařízení napište „poškozený obal”. Je vhodné si předací lístek vyfotit a mít doklad k dispozici, ideálně nám jej zaslat na reklamace@vms.cz, abychom měli avízo, že jste zásilku nepřevzali.
    Pak můžeme situaci rychle řešit.
  • V případě, že je obal v pořádku, zásilku převezměte a rozbalte, ideálně přímo před řidičem (řidiči tento postup zpravidla odmítají, protože nemají čas). Pokud později odhalíte poškození zásilky způsobené přepravcem, ale na přepravním lístku jste neuvedli „převzato s výhradou“, takováto reklamace je dopravcem zamítnutá.
  • V případě, že přebíráte zásilku, která obsahuje více balíků, je potřeba každý balík zkontrolovat samostatně.

Ukázky poškozených obalů.

2. V případě, že je produkt nebo obal poškozen, zašlete prosím reklamaci na reklamace@vms.cz. V e-mailu uveďte zejména:

  • identifikaci kupujícího,
  • zodpovědnou osobu kupujícího, mobil a e-mail,
  • identifikaci nákupu – číslo faktury (dodacího listu, objednávky),
  • identifikaci poškozeného produktu – název, počet poškozených kusů,
  • informace o tom, kde se poškozený produkt nachází – abychom věděli, kde si jej máme vyzvednout,
  • popis poškození,
  • foto poškození – foto detailu poškození, foto celku, foto celého obalu (i v případě, že se obal nezdá být poškozený).

3. Vaši reklamaci do 24 hodin zaevidujeme. Následně Vám pošleme informaci o tom, že jsme reklamaci přijali, a právě ji prověřujeme.

4. Při vyhodnocovaní zkoumáme kořenovou příčinu reklamace. Z každé reklamace se snažíme poučit a zabránit tak vzniku budoucích reklamací. 

5. Naše vyjádření, jestli reklamaci uznáváme, či nikoli, dostanete v zákonné lhůtě tří dnů od doby, kdy budeme moci poškozený produkt fyzicky prozkoumat. Současně navrhneme řešení vzniklé situace tak, abyste měli k dispozici rychle bezvadný produkt.

Zabalený tovar na paletách.

Tipy, jak předejít zbytečným komplikacím

Nejvíc reklamací souvisí s dopravou

Nejvíc reklamací souvisí s dopravou

Nejčastěji se setkáváme s reklamacemi, které souvisejí s dopravou, proto je důležité, si před převzetím zásilky obal pořádně zkontrolovat a po převzetí produkt hned otevřít. V případě poškození je potřeba ještě v ten den poslat reklamaci na reklamace@vms.cz.

Jedna zásilka, více obalů

V tomto článku jsme už avizovali důležitost zkontrolovat si obal ještě před převzetím zásilky. Někdy nejde jen o jednu krabici, ale o více komponentů. V takovém případě je důležité, abyste si zkontrolovali každý obal samostatně. Může se totiž stát, že nepoškozený obal zakryje ten poškozený.

Jedna zásilka, více obalů
Můžete převzít i poškozenou zásilku? Ano, ale s výhradou

Můžete převzít i poškozenou zásilku? Ano, ale s výhradou

Pokud se Vám zdá obal poškozený,
ale nejste si jistí, můžete převzít zásilku s výhradou a na předací lístek napsat „poškozený obal”. V tomto případě platí možnost vyreklamovat produkt u přepravce Toptrans půl roku.

I nepoškozený obal je pro nás důležitý

Pokud nám zasíláte svoji reklamaci,
v přílohách zahrňte i fotku celého obalu, a to i v případě, že se Vám nezdá být poškozený. Pomůžete nám tak rychleji prověřit situaci.

I nepoškozený obal je pro nás důležitý

Víme, že proces reklamace je nepříjemný a často složitý. Proto jsme tu v případě jakýchkoliv otázek pro Vás. Neváhejte se na nás obrátit.

Darina Hudecová
Autor: Darina Hudecová
Formulář byl úspěšně odeslán.
Nastala chyba při odesílání formuláře.

NAVRHNEME VÁM OPTIMÁLNÍ ŘEŠENÍ.NAPIŠTE NÁM PODROBNOSTI.

Lucie Krejčí
Lucie Krejčí Vám ráda pomůže

(uvedením telefonu urychlíte komunikaci)

Poskytnuté osobní údaje zpracováváme podle našich zásadách zpracování osobních údajů.